Danny Nobbad Av Finska Korihait , Nu Är Han Kanske Påväg tillbaka till Uppsala !





Danny Gathings
säsongen 08/09

Snitt i grundserien:
16 poäng, 8 returer.
Snitt i kvartsfinalserien mot Plannja: 19 poäng, 8 returer.
Snitt i semifinalserien mot Solna: 23 poäng, 7 returer.


BASKET. Finska Korihait nobbar Danny Gathings.
Nu kan amerikanen vara på väg tillbaka till Uppsala Basket.
- Vi ska ta en diskussion, säger sportchefen John Tillman.


I somras valde Uppsala Basket att nobba sin mångårige amerikan Danny Gathings - trots hans succésäsong i klubben. Anledningen stavades pengar och satsningen på klubbens ungdomsspelare.
Men nu kan succéamerikanen vara på väg tillbaka.

Sent på tisdagskvällen meddelande den finska klubben Korihait att de bryter hans kontrakt omgående.
- Jag har hört att han har fått sparken från sin finska klubb, men varför vet jag inte, säger John Tillman, som har blivit kontaktad av Gathings agent.
- Ja, jag har fått ett mejl från hans agent som undrade om vi var intresserade av att ta tillbaka honom.

Vad svarade du?
- Alltså, det här kommer ganska plötsligt. Jag fick mejlet för en timme sedan så jag har inte hunnit svarat.

Vad kommer du att svara?
- Det här blir en diskussion för coacher och styrelse och inget som jag kan svara på så här på rak arm. Det är förmodligen en pengafråga, men han kanske är billigare nu med tanke på att det bara är en vecka till seriestart, säger Tillman.

Att Uppsalas just nu ganska tunna trupp ska få förstärkning har varit på gång ett tag, men att det kan bli i form av Danny Gathings är mer oväntat.
- Vi har länge diskuterat en eventuell förstärkning, men då har det främst handlat om en större amerikan, och det är kanske där vi ska lägga pengarna. Jag vet inte, säger John Tillman.
- Men samtidigt är det skönt att veta vad man får för något och med Danny vet vi verkligen vad vi får. Det är sådant vi måste diskutera.

Uppsalas lagkapten Anton Gaddefors är medveten om att truppen behöver förstärkas.
- Jag vet inte hur klubbens ekonomi ser ut, och det är väl inte riktigt en spelare på hans position som vi saknar. Det är upp till coacherna helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0