Uppsala Basket 77-80 Solna Vikings !


Den här matchen började som Uppsala ville börja alla matcher innan den, med mycket hjärta och vilja. Jag antar att detta var vad de menade när de sa "vi måste komma in till 100% direkt från start". Men trots Uppsalas starka inledning så blev det en tre poängs förlust på 77-80. Som vanligt så finns analysen nedan.


Quarter 1 - A Sight to be Seen: Jag fick se många saker den första kvarten. Jag fick se Uppsala gå in som ett lag och visa mycket vilja och spela intensivt defence. Jag fick se Solna skjuta 72.7% på tvåorna och 50% på treorna. Jag fick höra kommentatorn säga ordet "Jättefoul". Jag fick se Frier ta för sig mer i anfall än vad han har gjort tidigare. Uppsalas defence höll dock inte hela vägen och tack vare Solnas galna skytte så slutade kvarten 19-29 á Solna.

Quarter 2 - Second Coming: Den andra quartern började inte lika bra för Uppsala som hade svårt att få igång anfallet. Några minuter in så vaknade de dock till liv igen, en del tack vare Andreas Person som visade hur man använder plankan i A-Hallen och Anton Gaddefors som satte igång ett shooting session och lagen kunde gå in i halvtid med resultatet 40-40.

Quarter 3 - Back and Forth: Uppsala lyckades behålla viljan efter halvtidsvilan och kom ut med tio raka poäng. Solna stoppade dock detta väldigt effektivt genom att ta en magisk time-out och komma tillbaka med en 8-0 scoring-run. Ännu en highlight för den här kvarten var Uppsalas Mannos Nakos som gjorde en repeat på förra hemmamatchen och kommer in och visar enormt hjärta i defense, och den här gången hade han resten av laget med sig.

Quarter 4 - Cutthroat: Den sista kvarten bjöd inte direkt på några highlights, men var väldigt rolig att titta på. Båda lagen spelade väldigt intensiv basket och detta visade sig i statistiken då ledningen kastades fram och tillbaka sju gånger den sista kvarten.

Addendum - Final Thoughts: Uppsalas Coach Eriksson sa att Uppsala, steg för steg, blir ett bättre lag och jag håller med honom om detta. Det jag såg i Fyrishov ikväll var en stor förbättring från Borås matchen för ett par dagar sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0